De ins en outs van de financiële administratie op een notariskantoor
Alles wat een notarieel medewerker over de financiële administratie op kantoor zou moeten weten
In de notariële praktijk speelt de boekhouding - die aan veel voorschriften moet voldoen - een belangrijke rol. Ook notariële medewerkers krijgen tijdens hun dagelijkse werkzaamheden (indirect) te maken met de specifieke vereisten die aan de notariële administratie worden gesteld.
In deze cursus wordt stilgestaan bij verschillende theoretische en praktische aspecten van de notariële administratie en de gevolgen daarvan voor het dagelijkse werk op een notariskantoor.
Onder meer wordt aandacht besteed aan de volgende onderwerpen:
- wat maakt een derdengeldenrekening bijzonder?
- waarom is een derdengeldenrekening verplicht?
- welke betalingen mogen worden gedaan ten laste van de derdengeldenrekening?
- wat is bij OG-dossiers het belang van de narecherche in relatie tot het uitbetalen van gelden?
- hoe zit het met Baarns beslag?
- hoe om te gaan met bankgaranties en waarborgsommen?
- hoe loopt de verwerking van de koopsom via de notaris bij de levering van aandelen?
- hoe vindt de uitbetaling van gelden in een nalatenschap plaats?
- wat is de rol van het Bureau Financieel Toezicht?
- welke verplichtingen volgen uit de Administratieverordening?
-
hoe moeten de financiële feiten van iedere opdracht in de financiële administratie worden vastgelegd?
Na het volgen van deze cursus hebben notarieel medewerkers beter inzicht in de eisen die worden gesteld aan de financiële administratie van het kantoor en is duidelijk waarom bepaalde procedures in de dagelijkse praktijk gevolgd moeten worden.
Praktische informatie
Deze cursus vindt plaats op vrijdag 3 november 2023 te Utrecht.
Tijd: 13:00 - 17:30 uur.
Prijs: € 475 excl. btw (4 PE).
Doelgroep: notarieel medewerkers.
Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met Ron Juffer van FBN Juristen via 088 - 22 22 123 of via info@fbn.nl. Op deze cursus zijn onze algemene voorwaarden van toepassing.